• Den viktige lærer-elev-relasjonen 

      Eilertsen, Maren-Kristin Temtemoen (Master thesis, 2021)
      Hvordan kan læreren gjennom klasseledelse etablere og opprettholde relasjoner som støtter læring. Denne problemstillingen belyser lærerens evne i å kunne kommunisere og samhandle med elevene, for å etablere og opprettholde ...
    • "Det kan ikke være null for å samarbeide" 

      Kvesetmoen, Martine Ommundsen (Master thesis, 2023)
      Fagfornyelsen beskriver ulike prinsipper for skolens praksis og trekker blant annet frem sosial læring og utvikling. Alle elever har rett på tilpasset opplæring (Opplæringsloven, 1998, §1-3) og ut fra det må læreren legge ...
    • Et inkluderende læringsmiljø – en skole for alle 

      Tofte, Hedda (Master thesis, 2021)
      Tematikken for avhandlingen er et inkluderende læringsmiljø. Det er et stort, sentralt og dagsaktuelt tema i skolen. Det er derfor svært interessant å undersøke nærmere hvilke refleksjoner lærere har om tilretteleggingen ...
    • Kommunikasjon og elevers innsats i kroppsøving 

      Frigstad, Trond (Journal article; Peer reviewed, 2020)
      Formålet med studien er å vise hvordan student og forsker i lærerutdanningen kan få innsikt i hvordan kommunikasjon innvirker på elevers innsats i kroppsøving. Studien bygger på en forundersøkelse, observasjon av en ...
    • Lekpreget undervisning i begynneropplæringen: Lærernes erfaringer, et kvalitativt studie. 

      Brambani, Cecilie Storjord (Master thesis, 2023)
      Denne masteravhandlingen har problemstillingen “Læreres erfaringer med lekpreget undervisning”. Forskningsmetoden jeg har valgt er intervju. Intervju er en kvalitativ forskningsmetode. Jeg skal snakke med tre barneskolelærere ...